W3vina.COM Free Wordpress Themes Joomla Templates Best Wordpress Themes Premium Wordpress Themes Top Best Wordpress Themes 2012

Profu’ viitorului

Nu ştiu alţii cum sunt, ca sǎ încep cu un citat celebru, dar eu când mǎ gândesc la primii ani de şcoalǎ îmi amintesc figura învǎţǎtorului meu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vǎd zâmbetul de pe buzele lui în timpul lecţiilor, aud cum curg notele din pianul mare şi negru la care cânta din când în când, simt mirosul de cernealǎ proaspatǎ în contact cu coala de hârtie, cu uniforma, cu banca şi de multe ori cu buzele şi degetele mele.

Scriam cu stânga, o provocare pentru orice învǎţǎtor cǎci nu avea cum sǎ mǎ ajute, sǎ îmi ţinǎ mâna în mǎna lui şi sǎ alunecǎm împreunǎ pe caietul de caligrafie fǎcând bastonaşe şi cerculeţe.

Le fǎceam acasǎ de douǎ, trei sau patru ori pǎnâ stabilea mama sau tata cǎ au ieşit aşa cum trebuia.

Pentru mine este o figurǎ importantǎ şi cam greu îndrǎznesc sǎ îl transpun în sintagma profu’. Cu toate astea, doar de la el pot sǎ pornesc aceastǎ idee.

Ce ingrediente dau rezultatul aşteptat de sutele de mii de copii din România în momentul în care intrǎ pe poarta şcolii?

Un lucru este sigur, sunt şanse minime sǎ aducem salariul profului din ziua de azi la un nivel comparabil cu alte state europene sau alte meserii mult mai apreciate din punct de vedere economic.

Pe termen scurt cu siguranţǎ sunt mult mai multe domenii în care investiţia aduce profit.

E minunat sǎ înţelegi cǎ ai la îndemânǎ, tu profu’, mai vechi sau mai nou, toate descoperirile ştiinţei.

Produsul competitiv care acoperǎ nevoile clientului – un prof pasionat de educaţie şi dispus sǎ fie atent tot timpul la nevoile celor ce beneficiazǎ de serviciile lui.

Perseverenţǎ – ani şi ani de muncǎ alǎturi de sute de tineri care apreciazǎ mai mult sau mai puţin efortul depus de prof.

Marketing – o imagine impecabilǎ, un mesaj clar şi concis transmis pe toate canalele media şi cǎtre toţi jucǎtorii din piaţǎ.

 

Da, aici vreau sǎ zǎbovim, la marketing. Atunci când toţi pǎrinţii mǎ vor pe mine sǎ am grijǎ de educaţia copiilor lor, pot sǎ îmi asigur un venit suplimentar prin organizarea unui centru de pregǎtire extracuricular.

Pentru cǎ am studiat piaţa, mǎ adresez şi companiilor private propunându-le un parteneriat simplu şi cinstit. Vǎ aduc în contact cu zona activǎ de clienţi şi beneficiaţi de proiectele pe care în mod voluntar tinerii din cadrul centrului meu le vor pune în aplicare.

 

Existǎ vreo companie care ar refuza profitul? Existǎ vreun pǎrinte care îşi doreşte mai puţin pentru copilul sǎu?

2 Comments

  1. Alexandru says:

    Companiile nu refuza profitul,insa refuza sa mearga pe un drum foarte riscant si nesigur unde trebuie investit foarte mult timp si multi bani!!In momentul de fata,daca tragem o linie si facem un mic tabel intre beneficiile posibile ale unei campanii de genul acesta si ceea ce viata de acum ne prezinta in domeniul invatamantului..o sa putem trage o singura concluzie:…Nesiguranta si neincredere!Aici mai pot sa adaug si conspiratia globala…acei putini oameni ce conduc lumea si doresc sa aiba in jurul lor sclavi obedienti incapabili de a gandi pentru ei insisi!Iar in final..adaug si un mic video ce prezinta si o alta fata a invatamantului,una nespusa de multe ori! …Sir Ken Robinson: Bring on the learning revolution!
    http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *